dozvil news image

Роз`яснення щодо заборони покладання на державного адміністратора обов’язків державних інспекторів з карантину рослин

12 червня 2012

Міністерство аграрної політики та продовольства України
Про заборону покладання на державного
адміністратора обов’язків державних
інспекторів з карантину рослин



У зв’язку з надходженням численних скарг від державних адміністраторів щодо покладання на них обов’язків державних інспекторів з карантину рослин, в частині виписування рахунків та актів виконаних робіт стосовно надання адміністративних послуг (видачі карантинного сертифікату, фітосанітарного сертифікату та фітосанітарного сертифікату на реекспорт), повідомляємо наступне.

Законом України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» (далі – Закон), яким встановлюються правові та організаційні засади функціонування дозвільної системи у сфері господарської діяльності і встановлюється порядок діяльності дозвільних органів, уповноважених видавати документи дозвільного характеру, та державних адміністраторів, визначені основні завдання державного адміністратора, зокрема:

- надання суб'єкту господарювання вичерпної інформації щодо вимог та порядку одержання документа дозвільного характеру;

- видача оформлених регіональними та місцевими дозвільними органами суб'єкту господарювання документів дозвільного характеру;

- видача довідок з реєстру документів дозвільного характеру.

Відповідно до частини десятої статті 7 вказаного Закону у разі якщо законом передбачено внесення плати за видачу документа дозвільного характеру, державний адміністратор зобов'язаний повідомити про це суб'єкта господарювання.

Факт отримання документа дозвільного характеру засвідчується особистим підписом керівника юридичної особи, фізичної особи - підприємця або уповноваженої ним особи при пред'явленні документа, що засвідчує його особу, та документа про внесення плати за його видачу, якщо така плата передбачена законом.

Державний адміністратор не пізніше наступного дня з дня отримання документа, що засвідчує внесення плати за його видачу, передає такий документ відповідному регіональному або місцевому дозвільному органу. Копія цього документа залишається у державного адміністратора.

Згідно з пунктом 21 постанови Кабінету Міністрів України від 21.05.2009 № 526 «Про заходи щодо упорядкування видачі документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності» дозвільні органи забезпечують оприлюднення та вільний доступ до інформації, необхідної суб'єктам господарювання для започаткування та провадження господарської діяльності, шляхом створення офіційних веб-сторінок, розміщення інформації на стендах у дозвільних центрах, а також випуску інформаційних бюлетенів та методичних матеріалів.

На стендах розміщується інформація, зокрема, про розрахункові рахунки для внесення плати за видачу документів дозвільного характеру (у разі необхідності здійснення таких платежів).

На зазначених стендах розміщуються також зразки бланків заяв, платіжних документів (квитанцій, рахунків) тощо.

Відповідно до пункту 2.3 Положення про державного адміністратора і порядок його взаємодії з регіональними, місцевими дозвільними органами та суб’єктами господарювання, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 12.01.2012 № 28 (зареєстровано в Мін’юсті України 17.01.12 за № 49/20362), покладення на державного адміністратора інших завдань та обов'язків, не передбачених Законом та іншими нормативно-правовими актами, що регулюють дозвільну систему у сфері господарської діяльності, забороняється.

Враховуючи викладене, просимо невідкладно вжити заходів щодо припинення та заборони застосування практики покладання на державного адміністратора обов’язків посадових осіб Державної інспекції з карантину рослин в частині виписування рахунків та актів виконаних робіт при видачі карантинного сертифікату, фітосанітарного сертифікату та фітосанітарного сертифікату на реекспорт.

Заступник Міністра економічного розвитку
і торгівлі України – керівник апарату В. П. Павленко