Державна реєстрація зміни імені

Строк надання послуги:

Заява про зміну імені розглядається відділом державної реєстрації актів цивільного стану у тримісячний строк, який може бути продовжений не більше, ніж на три місяці

Суб’єкт надання адміністративної послуги:

Відділи ДРАЦС у м. Харкові Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (Перший, Другий, Третій, Четвертий) ,Четвертий відділ державної реєстрації актів цивільного стану у місті Харкові Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції

Категорія заявників

Громадяни України

Центри надання адміністративних послуг, у яких можливо отримати послугу

  • Центр надання адміністративних послуг м. Харкова (м. Харків, Гімназійна наб, 26)
  • ЦНАП Новобаварського району (м. Харків, вул. Полтавський Шлях, 11)
  • ЦНАП Холодногірського району (м. Харків, вул. Благовіщенська, 34)
  • ЦНАП Шевченківського району (м. Харків, пр. Науки, 17а)
  • ЦНАП Київського району (м. Харків, вул. Чернишевська, 55)
  • ЦНАП Основ'янського району (м. Харків, вул. Богдана Хмельницького, 11)
  • ЦНАП Індустріального району (м. Харків, пр. Архітектора Альошина, 11)
  • ЦНАП Немишлянського району (м. Харків, пр. Петра Григоренка, 17)
  • Регіональний центр послуг (м. Харків, пр.Тракторобудівників, 144)
  • ЦНАП Салтівського району (м. Харків, вул. Юр'ївська, 13)
  • ЦНАП Слобідського району (м. Харків, вул. Георгія Тарасенка, 42)
  • Міський центр надання послуг внутрішньо переміщеним особам (м. Харків, Гімназійна наб. 22)

Документи, які подаються

  • заява та документи подаються Особисто;
  • заява встановленої форми, що формується та реєструється за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру актів цивільного стану громадян;
  • засвідчена заявником копія паспорта громадянина України із пред’явленням адміністратору ЦНАП оригіналу;
  • заява батьків (одного з батьків або опікуна чи піклувальника у випадках, передбачених частиною другою статті 295 Цивільного кодексу України (для осіб віком 14-16 років);
  • свідоцтво про народження; свідоцтво про шлюб, у разі перебування у шлюбі; свідоцтво про розірвання шлюбу, у разі коли шлюб розірвано; свідоцтва про народження дітей, у разі наявності малолітніх або неповнолітніх дітей; свідоцтво про зміну імені суб’єкта звернення, його батька чи матері, якщо воно було раніше змінено (за винятком випадків, коли суб’єктом звернення свідоцтво втрачено, а відповідний актовий запис знаходяться у володінні відділу або державних органів, від яких відділ має право його витребувати);
  • фотокартка 3х4;
  • документ, що підтверджує сплату державного мита за державну реєстрацію зміни імені, або документ, що підтверджує право на звільнення від сплати державного мита;
  • згода на обробку персональних даних.

Платність надання адміністративної послуги

Суб’єктом звернення сплачується державне мито у розмірі 0,3 неоподатковуваного мінімуму доходів громадян (5,10 грн) та 3 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (51 грн) – при повторній зміни імені (не враховуючи зміни прізвища при державній реєстрації шлюбу). 

Можлива сплата адмінзбору через POS-термінал банківською карткою

РОЗРАХУНКОВИЙ РАХУНОК ДЛЯ ВНЕСЕННЯ ПЛАТИ ЗА ПОСЛУГУ:

 Від сплати державного мита звільняються:

  • громадяни, віднесені до першої та другої категорій постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи;
  • громадяни, віднесені до третьої категорії постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, – які постійно проживають до відселення чи самостійного переселення або постійно працюють на території зон відчуження, безумовного (обов’язкового) і гарантованого добровільного відселення, за умови, що вони за станом на 1 січня 1993 року прожили або відпрацювали у зоні безумовного (обов’язкового) відселення не менше двох років, а у зоні гарантованого добровільного відселення не менше трьох років;
  • громадяни, віднесені до четвертої категорії потерпілих внаслідок Чорнобильської катастрофи, які постійно працюють і проживають або постійно проживають на території зони посиленого радіоекологічного контролю, за умови, що за станом на 1 січня 1993 року вони прожили або відпрацювали в цій зоні не менше чотирьох років;
  • інваліди Великої Вітчизняної війни та сім’ї воїнів (партизанів), які загинули чи пропали безвісті, і прирівняні до них у встановленому порядку особи;
  • інваліди I та II групи.

Згідно з постановою  КМУ від 13.08.2025 №966 "Про внесення зміни до постанови КМУ від 06.03.20200 № 209"  на період воєнного стану та протягом одного місяця після його припинення чи скасування, звільняються від сплати окремих адміністративних зборів та платежів:

  • внутрішньо-переміщені особи;
  • громадяни, які мають зареєстроване або задеклароване місце проживання на територіях активних бойових дій чи тимчасово окупованих російською федерацією;
  • юридичні особи та фізичні - особи підприємці, місцезнаходження яких належить до територій активних бойових дій, та які змінили їх на безпечніші.

Спосіб отримання послуги

Особисто

Результат надання адміністративної послуги

Суб’єкт звернення отримує особисто або поштовим зв'язком висновок про надання дозволу на зміну імені або про письмову відмову  в проведенні державної реєстрації зміни імені у центрі надання адміністративних послуг у разі подання до нього відповідної заяви або письмову відмову. 

Після отримання дозволу на зміну імені суб'єкт звернення отримує свідоцтво про зміну імені безпосередньо у відділі державної реєстрації актів цивільного стану за зареєстрованим місцем проживання.

Додаткова iнформацiя

Підстава для отримання адміністративної послуги: 

Заява про зміну імені фізичної особи, яка досягла віку, встановленого законом.

Нормативні акти, які регламентують надання адміністративної послуги

Закони України:

Акти Кабінету Міністрів України:

Акти центральних органів виконавчої влади:

Вичерпний перелік підстав для відмови у наданні адміністративної послуги

  • державна реєстрація суперечить вимогам законодавства України;
  • державна реєстрація повинна проводитися в іншому органі державної реєстрації актів цивільного стану;
  • з проханням про державну реєстрацію звернулася недієздатна особа або особа, яка не має необхідних для цього повноважень.

Інформаційні картки